ویژه

عقب‌ماندن مدارس دولتی در ماراتن کنکور و هشدار مجلس به تجاری‌سازی آموزش

کدخبر: 795734
عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر تقویت مدارس دولتی و مقابله با مافیای کنکور گفت: تست‌زنی نمی‌تواند معیار واقعی سنجش توانایی دانش‌آموزان باشد.
اشتراک گذاری:
عقب‌ماندن مدارس دولتی در ماراتن کنکور و هشدار مجلس به تجاری‌سازی آموزش

به گزارش ایذه ۲۴ به نقل از خانه ملت، پولادی عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به نتایج کنکور اخیر و عقب‌ماندن مدارس دولتی در رقابت با مدارس غیردولتی و موسسات کنکوری، نسبت به تجاری‌سازی آموزش هشدار داد.

وی اظهار داشت: کمیسیون آموزش در تلاش است با تقویت سیستم سنجش و پذیرش دانشجو، نقش مافیای کنکور در نظام آموزشی کشور را کمرنگ کند.

پولادی با تأکید بر ضرورت توجه به کیفیت مدارس دولتی افزود: باید بپذیریم مدارس دولتی نیازمند تقویت جدی در زمینه آموزشی و زیرساختی هستند.

این عضو کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: در شرایطی که ملاک اصلی سنجش، تست‌زنی در کنکور است، نمی‌توان آن را معیار واقعی برای سنجش سواد یا توانایی حل مسئله دانش‌آموزان دانست.

او در پایان بر لزوم ایجاد شرایط برابر برای دسترسی همه دانش‌آموزان به امکانات آموزشی و قرار گرفتن مقابله با مافیای کنکور در اولویت کاری کمیسیون آموزش تأکید کرد.