به گزارش ایذه ۲۴ به نقل از خانه ملت، رحیمی عضو هیئترئیسه کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از رویههای گذشته در گزینش معلمان گفت: متأسفانه آزمونهای پیشین آموزشوپرورش به جای تمرکز بر صلاحیت علمی و تخصصی داوطلبان، بیشتر بر معیارهای ظاهری و غیرکارشناسی استوار بود.
وی افزود: در نخستین جلسه هیئت عالی گزینش، نمایندگان ناظر مجلس ناکارآمدیهای موجود را مطرح و تأکید کردند که این روند باید اصلاح شود. با وجود بار سنگین مصاحبهها و بیتوجهی به نمره علمی، بسیاری از داوطلبان با فشارهای غیرضروری و سختگیریهای اداری مواجه بودند.
رحیمی تصریح کرد: با پیگیریهای مستمر، اصلاحاتی صورت گرفته تا عدالت رعایت و شاخصهای علمی و اعتقادی داوطلبان مورد توجه جدی قرار گیرد. این اقدامات نشاندهنده عزم مجلس برای رفع بیعدالتی و افزایش اعتماد داوطلبان است.
وی در پایان تأکید کرد: هرگونه شکایت از روند گزینش باید در سامانه وزارت آموزشوپرورش ثبت شود تا بهصورت دقیق و عادلانه رسیدگی گردد.