ویژه

آغاز عملیات تعریض کمربندی ایذه با حضور نماینده مجلس

کدخبر: 726285
پروژه تعریض کمربندی ایذه آغاز شد؛ با تکمیل آن مسیر اهواز تا دزپارت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کوتاه‌تر و توسعه اقتصادی و ارتباطی خوزستان شتاب می‌گیرد.
اشتراک گذاری:
آغاز عملیات تعریض کمربندی ایذه با حضور نماینده مجلس

به گزارش ایذه ۲۴، آئین آغاز عملیات اجرایی تعریض کمربندی ایذه با حضور دکتر فرشاد ابراهیم‌پور، نماینده مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

ابراهیم‌پور در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و انسانی منطقه منگشت گفت: این منطقه با داشتن ۱۲ درصد مساحت و هشت درصد جمعیت استان خوزستان، یکی از مناطق ارزشمند کشور است. منگشت علاوه بر بهترین آب‌وهوا و خاک خوزستان، پیشینه تمدنی چند هزار ساله دارد و آثاری همچون معبد شمی با قدمت ۳۵۰۰ سال در آن قرار گرفته است.

وی افزود: با وجود این ظرفیت‌ها، مهم‌ترین علت توسعه‌نیافتگی منطقه، نبود جاده‌های دسترسی مناسب بوده است، چراکه راه، محور اصلی توسعه است و بدون رفع این مشکل، امکان سرمایه‌گذاری فراهم نمی‌شود.

نماینده مردم ایذه در مجلس با اشاره به وضعیت نامطلوب محور اهواز ـ ایذه بیان کرد: این جاده به دلیل آمار بالای حوادث رانندگی به «جاده مرگ» معروف است؛ تنها در هشت ماه نخست سال گذشته بیش از پنج هزار تصادف در این محور رخ داد که ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد آن منجر به فوت یا جرح شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت جهش راه در محدوده غیزانیه تا قبر سید فعال است و قرارداد جدیدی برای ادامه مسیر تا ورودی ایذه منعقد شده است که شامل سه دوربرگردان و زیرگذر نیز خواهد بود. همچنین پروژه تعریض کمربندی ایذه و احداث زیرگذرهای حدفاصل باغملک تا ایذه به شرکت پایدارسازان واگذار شده است.

ابراهیم‌پور تأکید کرد: با تکمیل این طرح‌ها، مسیر اهواز تا دزپارت حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کوتاه‌تر می‌شود. این محور به‌عنوان مسیر اصلی اتصال استان معدنی خوزستان به استان صنعتی اصفهان، نقشی کلیدی در رونق اقتصادی و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل خواهد داشت.

وی همچنین از دستور معاون وزیر راه و شهرسازی برای آغاز مطالعات مسیر پاشنه زاگرس به طول ۲۰ کیلومتر خبر داد و افزود: این پروژه یکی از مطالبات جدی مردم است و پس از پایان مراحل مطالعاتی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت اضافه کرد: روکش بخش اعظم مسیر ایذه به مسجدسلیمان انجام شده و بخش پایانی آن نیز توسط اداره راهداری در دست اقدام است. همچنین جاده‌های رم‌چرب، الهک، پرچستان و پدافندی یا به مناقصه رفته یا در آستانه واگذاری هستند.

ابراهیم‌پور در پایان ضمن قدردانی از مسئولان استانی، فرمانداران، دستگاه قضائی و مدیران محلی برای پیگیری پروژه‌ها، ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند و تأمین منابع مالی، شاهد تحولات اساسی در حوزه راه و شهرسازی منطقه باشیم.