به گزارش ایذه 24 و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عظیمیراد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان را اقدامی هوشمندانه و آیندهنگرانه در مسیر تقویت نظام تربیت معلم کشور دانست. وی با اشاره به اهداف این مصوبه اظهار کرد: افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان، امکان بهرهمندی از ظرفیت نخبگانی افرادی که در سالهای گذشته از این مسیر بازمانده بودند را فراهم میکند و میتواند به ارتقای کیفیت نیروی انسانی آموزشوپرورش کمک کند. سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، پس از پایان دوره سهساله اجرا، فرآیند پایش و ارزیابی دقیق با مشارکت نهادهایی از جمله مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموزشوپرورش انجام خواهد شد تا میزان اثربخشی، کیفیت جذب و پیامدهای این سیاست مورد بررسی قرار گیرد. عظیمیراد افزود: بازبینی این تصمیم پس از یک بازه زمانی مشخص، اقدامی منطقی و کارشناسی است و حتی ممکن است در آینده، متناسب با نیازهای نظام آموزشی کشور، تصمیمات جدیدی از جمله کاهش سن استخدامی نیز اتخاذ شود.
پایش سهساله شرط تداوم افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان
خبرنگار 1
کد خبر: 783068
مصوبه افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان بهصورت سهساله اجرا و پس از آن، بر اساس ارزیابی نهادهای ذیربط درباره تداوم یا اصلاح آن تصمیمگیری میشود.