اخبار
هشدار درباره کمبود دارو و شیرخشک در ماه‌های آینده
خبر اجتماعی فرهنگی

هشدار درباره کمبود دارو و شیرخشک در ماه‌های آینده

کد خبر: 116226

رئیس سازمان غذا و دارو از بحران در زنجیره تأمین دارو به‌دلیل کمبود ارز خبر داد و هشدار داد در ماه‌های آینده احتمال کمبود دارو و شیرخشک وجود دارد.

به گزارش ایذه24 به نقل از ایسنا، رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کمبود ارز و اختلال در انتقال منابع مالی، زنجیره تأمین دارو را دچار بحران کرده است، نسبت به بروز کمبود دارو و شیرخشک در ماه‌های آینده هشدار داد.

وی اعلام کرد که شرکت‌های دارویی و دانشگاه‌های علوم پزشکی با بدهی‌های سنگین روبه‌رو هستند و این موضوع سرعت تأمین و تولید دارو را کاهش داده است.

او همچنین مصرف بی‌رویه و غیرضروری دارو به‌ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها را یکی از عوامل تشدیدکننده بحران دانست و تأکید کرد مردم باید از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، پس از تغییر نرخ ارز، تأمین تجهیزات پزشکی نیز با چالش‌های جدی مواجه شده است.

#ایذه #ایذه24 #دارو #کمبود_دارو #آنتی بیوتیک
اشتراک گذاری:
ایذه ۲۴
ایذه ۲۴
izeh24.ir

این سایت را به صفحه اصلی گوشی‌تان اضافه کنید تا مثل یک اپ سریع باز شود.

1️⃣
روی دکمه در نوار پایین Safari ضربه بزنید
2️⃣
گزینه «Add to Home Screen» را انتخاب کنید
3️⃣
روی «Add» ضربه بزنید