اخبار
معاون بانک مرکزی: 15 نفر 6 میلیارد دلار ارز را به کشور بازنگردانده‌اند
خبر اجتماعی فرهنگی

معاون بانک مرکزی: 15 نفر 6 میلیارد دلار ارز را به کشور بازنگردانده‌اند

کد خبر: 124935

معاون ارزی بانک مرکزی از ثبت حدود 900 کارت بازرگانی اجاره‌ای خبر داد که بیش از 15 میلیارد دلار تعهد ارزی خود را ایفا نکرده‌اند.

علیرضا گچ‌پز زاده، معاون ارزی بانک مرکزی اعلام کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده، حدود 900 کارت بازرگانی اجاره‌ای شناسایی شده که بیش از 15 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات را به چرخه رسمی اقتصاد کشور بازنگردانده‌اند.

وی افزود: این رقم معادل کل ارز ترجیحی 28 هزار و 500 تومانی است که دولت در بودجه سال جاری برای تأمین کالاهای اساسی مردم اختصاص داده است.

معاون بانک مرکزی همچنین تصریح کرد: از میان این افراد، 15 نفر به‌تنهایی حدود 6 میلیارد دلار تعهد ارزی معوق دارند و آدرس بسیاری از این اشخاص در روستاهای دورافتاده یا شهرهای مرزی ثبت شده است.

گچ‌پز زاده تأکید کرد: بانک مرکزی و دستگاه‌های نظارتی، پیگیری این پرونده‌ها و مقابله با سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای را با جدیت در دستور کار دارند.

#ایذه #خوزستان #ایذه24
اشتراک گذاری:
ایذه ۲۴
ایذه ۲۴
izeh24.ir

این سایت را به صفحه اصلی گوشی‌تان اضافه کنید تا مثل یک اپ سریع باز شود.

1️⃣
روی دکمه در نوار پایین Safari ضربه بزنید
2️⃣
گزینه «Add to Home Screen» را انتخاب کنید
3️⃣
روی «Add» ضربه بزنید