اخبار
ذخایر دارویی خوزستان در وضعیت مطلوب است؛ کمبودی در داروخانه‌ها وجود ندارد
خبر اجتماعی فرهنگی

ذخایر دارویی خوزستان در وضعیت مطلوب است؛ کمبودی در داروخانه‌ها وجود ندارد

کد خبر: 776090

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از وضعیت مطلوب ذخایر دارویی در خوزستان خبر داد و گفت:150 داروخانه برای خدمات شبانه‌روزی آماده هستند

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از وضعیت مطلوب ذخایر دارویی و کالاهای سلامت‌محور در استان خوزستان خبر داد و تأکید کرد که در حال حاضر کمبودی در داروخانه‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه وجود ندارد.

دکتر حسین حیدری کایدان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تأمین نیازهای دارویی و اقلام سلامت‌محور گفت: با نظارت مستمر بر زنجیره تأمین، در حوزه‌هایی مانند دارو، ملزومات پزشکی و شیرخشک‌های رژیمی و معمولی، مشکلی در سطح داروخانه‌ها و مراکز درمانی مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دسترسی آسان و عادلانه مردم به کالاهای سلامت‌محور از اولویت‌های اصلی این معاونت است، افزود: ذخایر دارویی استان در وضعیت مطلوب قرار دارد و نظارت‌های میدانی کارشناسان معاونت غذا و دارو نشان‌دهنده جریان پایدار توزیع در تمامی شهرستان‌های تابعه است. همچنین در حوزه شیرخشک با تخصیص سهمیه‌های لازم، نیاز بازار تأمین شده و خانواده‌ها نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین از آمادگی شبکه توزیع دارو برای ارائه خدمات در شرایط خاص خبر داد و گفت: بر اساس پایش‌های انجام‌شده، 150 داروخانه در سطح اهواز و شهرستان‌های تابعه برای ارائه خدمات شبانه‌روزی و فعالیت در شرایط اضطراری آماده شده و در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفته‌اند.

حیدری کایدان در ادامه به تشدید نظارت‌ها در حوزه سلامت غذا و دارو اشاره کرد و افزود: در این ایام تسهیل در ترخیص مواد غذایی و نهاده‌های استراتژیک از گمرکات استان در دستور کار قرار گرفته است و اقلام مختلفی از جمله مواد غذایی از گمرک ترخیص شده‌اند. همچنین آزمایشگاه‌های کنترل کیفی معاونت در حوزه‌های مکمل‌ها، شیرخشک و فرآورده‌های غذایی به صورت فعال در حال انجام آزمایش‌های تخصصی هستند تا سلامت محصولات و تنظیم ذخایر بدون وقفه انجام شود.

وی تصریح کرد: در حوزه ذخایر استراتژیک دارو و ملزومات پزشکی، ذخیره‌سازی مناسب برای حداقل 6 ماه آینده انجام شده و تمامی بخش‌های پشتیبانی و عملیاتی این معاونت به صورت شبانه‌روزی در حال رصد بازار و نیازهای درمانی هستند.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا کمبود دارویی، موارد را از طریق سامانه 190 وزارت بهداشت گزارش دهند و تأکید کرد: شهروندان از خرید غیرضروری و انباشت دارو خودداری کنند و تنها داروهای مورد نیاز خود را برای بازه زمانی 3 تا 7 روز در منزل نگهداری کنند تا دسترسی سایر بیماران به داروها حفظ شود.

#خوزستان #ایذه24 #بهداشت و درمان #داروخانه‌ #ذخایر دارویی #شیرخشک
اشتراک گذاری:
ایذه ۲۴
ایذه ۲۴
izeh24.ir

این سایت را به صفحه اصلی گوشی‌تان اضافه کنید تا مثل یک اپ سریع باز شود.

1️⃣
روی دکمه در نوار پایین Safari ضربه بزنید
2️⃣
گزینه «Add to Home Screen» را انتخاب کنید
3️⃣
روی «Add» ضربه بزنید