رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بر اساس بررسیها و تحقیقات میدانی انجامشده، تأثیر فعلی پایه یازدهم در کنکور موجب کاهش بهرهوری دانشآموزان شده و نیازمند اصلاح و تعدیل است.
وی با تأکید بر ورود جدی مجلس به این موضوع افزود: کمیسیون آموزش با استفاده از ابزارهای قانونی، جلسات متعددی را برای بازنگری و اصلاح این وضعیت برگزار خواهد کرد.
به گفته رئیس کمیسیون آموزش، قرار است هفته آینده نشستی با رئیس و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شود تا تغییرات لازم در نحوه تأثیر پایه یازدهم در کنکور مورد بررسی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: نتایج تحقیقات نشان میدهد پایه دوازدهم نقش مثبتی در ارتقای آموزش داشته و تأثیر قطعی معدل آن پابرجا خواهد بود، اما تأثیر پایه یازدهم باید به گونهای اصلاح شود که به نفع داوطلبان کنکور باشد.
این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیمی عادلانه و حمایتی برای دانشآموزان و داوطلبان کنکور اتخاذ شود.