ویژه

ابراهیم‌پور: تقویت مهارت‌های روانی معلمان برای پیشگیری از رفتارهای ناهنجار ضروری است

کدخبر: 977081
ابراهیم‌پور تأکید کرد: باید مهارت‌های روانشناختی، ارتباطی و کنترل خشم در میان معلمان و مدیران مدارس تقویت شود تا از رفتارهای ناهنجار پیشگیری گردد.
اشتراک گذاری:
ابراهیم‌پور: تقویت مهارت‌های روانی معلمان برای پیشگیری از رفتارهای ناهنجار ضروری است

به گزارش ایذه۲۴ و به نقل از خانه ملت، فرشاد ابراهیم‌پور نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به رفتار نادرست یکی از کارکنان مدارس شهرستان رباط‌کریم گفت: «این اقدام هیچ‌گونه توجیهی ندارد و با شأن محیط آموزشی و اصول تربیتی کشور مغایرت کامل دارد.»

وی با بیان اینکه مدرسه باید محل آرامش، گفت‌وگو و رشد شخصیت دانش‌آموزان باشد، افزود: «نظام تعلیم و تربیت کشور زمانی موفق خواهد بود که در کنار آموزش علمی، بر تقویت مهارت‌های ارتباطی و روانشناختی معلمان نیز سرمایه‌گذاری کند.»

ابراهیم‌پور تأکید کرد: «کمیسیون آموزش مجلس از طریق جلسات نظارتی و مکاتبات رسمی، بر لزوم طراحی دوره‌های آموزش کنترل خشم، ارتباط مؤثر و رفتار حرفه‌ای برای معلمان و مدیران مدارس تأکید کرده و در این زمینه صرفاً به تذکر اکتفا نخواهد کرد.»

وی هشدار داد: «تکرار رفتارهای ناهنجار در مدارس، چه از سوی کارکنان آموزشی و چه از طرف دانش‌آموزان، می‌تواند اعتماد عمومی به نظام تعلیم و تربیت را تضعیف کند. بازنگری بنیادین در ساختار تربیتی مدارس ضروری است.»